MobCon App Cover

MobiCon — Mobile Conference [notes, mixed language: EN, SK]

Some of my notes from #mobiconsk conference.


Ako smartfóny menia svet automobilov, Michal Štencl, Sygic

  1. Ak máte nápad, v tom istom okamiho to už napadlo hneď dalších 10 ľudí.
  2. Reklama v aplikácii sa oplatí pri 3 miliónoch impresií.

Čo funguje: Transferované technológie na lokálny trh

Vytvoriť lokálnu kópiu produktu ako robí gigant a ten pri rozširovaní sa, radšej kúpi fungujúcu firmu na trhu ako by mal začať od nuly.

Validácia nápadov:

  1. App Annie — aký veľkú mám konkurenciu
  2. PrioriData — 1.5%
    • Koľko je konkurenčných firiem
    • Market
  3. SensoTower — ASO

ASO – AppStore Optimisation

Pozícia v rankingoch znamená viac downloadov, lepšie ASO = lepšia pozícia.

ASO = Icon + Screenshots + Active Installs + Ratings + Engagement

  • Icon: páči sa mi to medzi dalšími 100 na regáli
  • Screenshots: presvedčia ma, že to stojí za stiahnutie
  • Active installs: signál pre zníženie ASO = odinštalovanie po nainštalovaní = nenašiel som čo som hľadal
  • Ratings: hodnotenia kvality aplikácie
  • Engagement: Vraciam sa k aplikácii

Ways to Monetize Apps, Juraj Stankay, Google

Time Spent:

  • 14% Sites
  • 86% Apps
    • 48% Games & Entertainment
    • 28% Social
    • 20% Other

Commercial Channel:

  • 66% Sites
  • 28% Sites & Apps
  • 6% Apps
  • 95% of apps are abandoned within a month.
  • 82% of apps in app stores are “zombies” – link to app exists, but you won’t find it in search.
  • 69% of app developers are below the “poverty line”.

App Stores Paid:

Android: $7B iOS: $10B

76% comes from games

Analytics:

  1. Understand user behaviour
  2. Identify roadblocks
  3. Apply data-driven tactics
  • ARPU (Average revenue per user) – understand how much to spend on user acquisition
  • LTV (Life-time value) of your users

21% have analytics

Advertising

Example of user base split:

  • 3% engaged & loyal users (in-app purchase) – show my ads promoting extra features
  • 77% – show regular ads to others

24% app downloads happen while using other apps


Ako nadizajnovať aplikáciu a neprísť pri tom o gate, Oliver Stahl, Phirational

1. Základné princípy dobrého dizajnu (Dieter Rams)

  • Inovatívny
  • Užitočný
  • Pekný
  • Pochopiteľný
  • Decentný
  • Dôveryhodný
  • Trvácny
  • Bohatý na detaily
  • Šetrný k životnému prostrediu
  • Mať tak málo dizajnu, ako je len možné

Explanation

User-centered design:

“Know how people will use something is essential” — Donald Norman

Dbajte na zádklad dobrého dizajnu:

“Less is more” —Dieter Rams

2. Plán a príprava

  1. Idea making + Sketching
  2. Specifications
  3. Wire framing
  4. Konsultation

3. Exekúcia

Dizajnujte na mobile a.k.a live preview. Tooly:

  1. Sketch Mirror
  2. Ps Play
  3. Skala View

Rules by Oliver Stahl:

  1. Buďte konzistentný
  2. Nevymýšľajte koleso
    • Dribbble
    • Patterns
    • Bēhance
  3. Použite guidelines
  4. Nebojte sa whitespace-u
  5. Udržujte všetko vo vektoroch
  6. Používajte pekné fonty

Give Your Application Back-end it Deserves, Carlos Condé, Amazon Web Services

Mobile needs SCALABLE, HIGHLY AVAILABLE, and DURABLE back-ends.

Civilisation advances by extending the number of operations we can do without thinking about them. — Alfred North Whitehead

2 Pizza Teams

Famous rule by Jeff Bezos, founder of Amazon.com: If you can’t feed your team with 2 picas, you should split them.

Read more about science behind the 2 pizza team rule

Interesting services:

  • Congnito – User Indetification
  • SOA – Service-oriented architecture / Microservices Architecture
  • AWS Mobile SDK

New model: Pay by Processing


Ako sa starať o užívateľov aby radi míňali peniaze, Šimon Šicko, Pixelfederation

Free 2 Play – MODEL = ARM

  1. Acquisition – King
  2. Retention is King Kong
  3. Monetization

If acquisition is a King, than retention is King Kong.

Monetizácia cez základné emócie

  1. Netrpezlivosť
  2. Dominancia
  3. Víťazstvo
  4. Pomsta
  5. Žiarlivosť
  6. Eufória

Free vs paid: 70 : 30

Free = fun, Paid = more fun

Záchodovky
hry trvajúce cca. 10 minút

From CE to SILICON Valley, Lubo Smid, STRV

Trick #1: Found Person & Than Project

Trick #2: Be local


(unfinished)